Thursday, June 4, 2009

"Eila u dah gemuk"

This lately setiap kali jumpa member lama mesti x miss ayat nie "Eila u dah gemuk" ahhhh tension yerr bila dgr ayat nie... huhuhu aku dah semakin besar.. Hmmm iye, mungkin benar. Aku semakin membesar kini. yelah dulu berat aku 48 Kg masa diploma then naik pun 2kg. Currently my weight is 62kg -beratnye!!!

Teringin sgt nak badan masa zaman sekolah dulu. Dulu bila masuk limkokwing dulu baru 50kg, pastu lepas aku berhenti teakwondo masa diploma...bdn mula rasa naik.. first year memang maintain lagi.. bila dah second year my bf pun dah abis study kat JB then balik KL semula ,time tuelah ashik kuar mkn ajer bersama.. yelah bak kata org dah bahagia lah katakan. Makin lama makin naik bdn tapi x rasa sgt...pastu selalu mkn sedap2 ajer... semua rembat mkn.. Gila lah!! tak tahu kenapa selera mkn aku makin menjadi2.. dlm masa setahun lebih bdn aku naik mendadak sampai 60kg, x sedar pun bdn aku berat aku mcm tue sekali.. Time final lagilah stress ajer mkn ajerr, pastu my bf pulak selalu ajer bg cakelah, msk pasta lah..mana x naik... assigment berlambak2..mkn pun banyak...

After grad tuee..aku melepak ajelah kat umah jadi penganggur selama 3 bulan gak lah.. konon nak kuruskan bdnlah apalah tapi x menjadi gak.. ada aje alasan duk umah tgk tv ajerr.. dan rezeki dapat kejer then bekerja sebgai graphic designer..duk depan komp pulak..lagilah malas nak berjalan... besarkan bontot yg memang dah besar niee.. Bila dah kejer nie every week ada ajer aktiviti nak buat.. wedding lah reunion lah... then one day jumpa member budak2 sek rendah... fuhhh time tue lagi aku terasa, diorang kata dulu aku kecik ajer then siap mimik muka tunjuk pipi tembam... serious terasa..yelah dgn budak2 laki memang x leh cover mulut tue main lepas ajeeee... ahhhhh aku pekak kan telinga balik timbang katy umah gilalah 64kg... aku dah gemuk... after kejer 2 bln niee aku berjaya turunlah 2kg ajerr..itupun x mkn time lunch.. Susah gak nak kurus niee...

My ideal berat bdn is 55kg... kena berusaha lagi..... baju banyak x leh pakai semua pass kat adik2.. telinga aku dah bingit dgr mcm2 dr org sekeliling.. Now tgh mencuba turunkan bdn lagi.. cayok2.. hope barjaya turun. my plan wedding tahun depan, mulayer akhir tahun nie, tapi bila dah bincang dgn bf n family..kena kumpul fulus lagi..yelah baru ajer kejerr..x cukup nak beli brg itu ini.. x kan nak harap duit mak bapak lagi.. study parents dah tanggung.. malulah cik eila oiiii..

Sapa2 ada tips let me know yaaa... yg pasti aku x nak pil2 kurus nie.. bukan leh caya..kena maintain selalu... aku desperate nak kurus!!!!!

2 comments:

  1. eila, aku sgt memahami kau. saba yerk.....sng ati mmg bdn slalu naik. ececeh...pandai ckp...

    ReplyDelete
  2. HEHEHE...babe.. jom p jogging nanti bila ur free time.. sama2 menguruskan badan hahaha.

    ReplyDelete